ציוד אילוף לכלבים
משפחה

ציוד אילוף לכלבים

הכלבים הם חיות להקה, והם מטבעם מחפשים מנהיג או רוצים להנהיג. מסיבה זו, רצוי להעמיד להם גבולות ולחנך אותם, על מנת שלא יהפכו לשתלטניים בבית. באמצעות ציוד אילוף לכלבים, עוזרים לכלבים להבין וללמוד פקודות שונות. ציוד מקצועי לאילוף מאפשר לאלף את כל סוגי הגזעים, בצורה טובה מאוד. כל מה שצריך על מנת להשיג תוצאות אפקטיביות, זה את הציוד המתאים וכן התמדה.

איזה ציוד אילוף לכלבים יכול לשמש לאילוף

לפני שנסביר כמה דגשים באילוף כלבים, נסביר על כמה סוגי ציוד שיכולים לעזור. ציוד אילוף לכלבים שיכול לשמש מאלפים מקצועיים או בעלים של כלב או כלבה כולל למשל:
1. קליקרים – ציוד זה כולל כפתור אשר לחיצה עליו יוצרת קול של נקישה או קליק. מטרת הקליקר היא למשוך את תשומת ליבו של הכלב ברגעים המתאימים. הפניית תשומת הלב של הכלב עוזרת לו וגם למאלף, להישאר מפוקסים במטרה. הכלב לא "מתפזר" ומבין שעליו להקשיב לפקודה כגון "שב", "ארצה", "רגלי", "לך תביא" וכדומה.
2. פאוץ לחטיפים – אימון סטנדרטי מבוסס על חיזוק חיובי. כשהכלב מבצע פעולה רצויה בצורה נכונה, עליו לקשר את הפעולה הזאת עם משהו טוב. מתן חטיף הוא דוגמא לחיזוק חיובי. ציוד עזר כולל תיק נשיאה או פאוץ' שצמוד לחגורה. בתוך התיק מניחים את החטיפים שיהיו תמיד בהישג יד.
3. ציוד גישוש – ציוד המשמש לרוב לאילוף מקצועי. אלא חפצים שעשויים חומרים מסוגים שונים, אשר הכלב אמור להריח ולמצוא אותם לאחר שמטמינים אותם במקומות מסתור רצויים.
4. ציוד אילוף לכלבים, למתקדמים – פריטים נוספים שיכולים לשמש לאימון, מתקדם בדרך כלל. למשל שרוולי אימון, דגלוני מסלול, מקלות ופריטים שהכלב אמור להחזיר למאמן, מחסומים ומשוכות, בגדים יעודים לאימון הגנה ועוד.

עקרונות כללים באילוף כלבים

כמה עקרונות חשובים שיכולים לסייע באילוף:
פקודות ושפת גוף – צריכים להיות נחרצים ונחושים.
ציוד איכותי – בחרו ציוד איכותי למטרת האילוף.
התמדה – תוצאות איכותיות וטובות נבנות עם הזמן.
מהקל אל הכבד – מתחילים בפקודות פשוטות ורק אחרי שהכלב לומד, ממשיכים למשימות מורכבות יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן